Comments

1 NaTyy NaTyy | Web | 7. august 2017 at 22:29 | React

Jo jo, na wattpadu jsou kolikrát pikantnosti všeho druhu :D

2 jednanocjedenvykrikjednaozvena jednanocjedenvykrikjednaozvena | 7. august 2017 at 23:07 | React

Ahoj!Děkuji za komentář a musím říct,že máš opravdu hezký uhledný blog :-) Přeji pěknou noc :-)

3 Já | Email | Web | 7. august 2017 at 23:09 | React

[1]: Občas si naivně myslím, že to svými příběhy eliminuji. xD
Bohužel na každý ucházející příběh připadá tak stovka klišoidních storek. ://
Každý někde začínal, chápu, respektuju to, ale když jsem začínala se psaním já, aspoň jsem to hned necpala na net. :))

4 Já | Email | Web | 7. august 2017 at 23:09 | React

[2]: Děkuji ti. :))

5 Fredy Kruger Fredy Kruger | 8. august 2017 at 1:17 | React

" Já hltám : ,, Sto dvacet  dnů  Sodomy ,,!!
To počtení ! no to je ohromný !!
Vévoda Blangis... s biskupem
( bratr jeho !  ten veylupek  ! )
... a málem bych ještě zapomněl :
Pressident  Curval ! ten ho měl !!"

... tu knížku, jíž napsal  markýz  De Sade
čte  Josseff  Undda  úplně  všade !
... jedno mu, zda stojí, či sedí na čem...
Jossef  Undda  jest pokrývačem !
...usedne  na  střeše... na  hřebeni,
tam čte, až je zapocen na temeni !

6 Já | 8. august 2017 at 1:26 | React

[5]: Taky se to chystám číst, nicméně počet knih z povinné četby, které bych měla jestě přečíst, tak ten mne od toho vždy dokonale odradí. xD

7 Lukas Lukas | Web | 8. august 2017 at 14:06 | React

[1]: a nejen tam. Na straně druhé není nutné všechno tak prožívat.

8 Carnegiea gigantea Carnegiea gigantea | Web | 8. august 2017 at 15:57 | React

Ach, jak já s tebou souhlasím! Wattpad je přímo sběratelem těchto nesmyslů.

9 Já | Email | Web | 8. august 2017 at 16:08 | React

[8]: To jsem ráda. Já na Wattpad píšu a proto jsem s těmi nesmysly v kontaktu téměř pořád. Občas fakt uvažuju nad tím, že své příběhy začnu publikovat jinde, každopádně Watt mi pro svou přehlednost a celkem velkou odezvu zkráka vyhovuje, musím to holt překousnout. :))

10 slunecnyden slunecnyden | Web | 8. august 2017 at 18:11 | React

Dobře napsaný článek. Konstruktivní a vtipný.

11 Já | Email | Web | 8. august 2017 at 18:22 | React

[10]: Děkuji. :)) Vzhledem k tomu, že se s takovými lidmi setkávám poměrně často, tak to zkrátka muselo ven.

12 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 9. august 2017 at 11:42 | React

No pravda je, že v případě povídek nebo i článků s obsahem uvedeným v příkladech, na formě, tedy gramatice ani pravopisu, opravdu nesejde. Protože ani ta správná je nevylepší :D

13 Já | Email | Web | 9. august 2017 at 11:48 | React

[12]: To je taky pravda. :)) Nicméně kdybych uviděla článek/příběh, napsaný bez pravopisných chyb, měla bych pocit, že se s dotyčným dá diskutovat na úrovni, popřípadě mu vypsat věci, které se mi nelíbí. Zatímco když dotyčný má každé druhé slovo špatně napsané, mám pocit, že je to nějaké malé dítě, které mě za konstruktivní kritiku beztak pošle do háje. xD

14 Rainy Rainy | Web | 9. august 2017 at 11:56 | React

Smutným faktem je, že i když je Wattpad takové skladiště, pořád je to místo, kde se člověk dočká odezvy na svou tvorbu. Tady na blgou to jde samozřejmě taky, ale stojí to hodně enrgie a úsilí. V tom oranžovém peklíčku to jde všechno tak nějak samo...
A stejně nepřestanu vzpomínat na ty krásné časy, kdy lidé publikovali na své stránky nebo jiné tránky...
Pěkný článek. :)

15 Já | Email | Web | 9. august 2017 at 12:02 | React

[14]: Ano, odezva na Wattpadu je skutečně veliká. Sama tam mám přes tisíc sledovatelů a rozhodně nechci, aby tenhle článek vyzněl tak, že Wattpad odsuzuju. Já jsem na něm narazila na mnoho dobrých příběhů, každopádně ty nekvalitní (ať už po stránce dějové, pravopisné apod) jsou stále ve většině. :((
Děkuji ti. :))

16 Haru 【春】 Haru 【春】 | Web | 9. august 2017 at 12:17 | React

Nedávno jsem se taky přihlásila na "wodpad" v naději, že získám nové čtenáře :D zatím nic moc, ale asi to chce čas. Mezitím jsem si chtěla přečíst něco na zkrácení toho času, ale podařilo se mi zatím najít jen jeden příběh, který mě zaujal xD Dávala jsem šanci i těm, kteří semtam udělali nějakou chybu při psaní, ale ani tak nedokázali zaujmout dějem. Moje touha po kvalitním fantasy tedy zatím zůstává neuspokojena :D
Je vážně těžké najít tam něco čitelného :/

17 KIKI:) KIKI:) | Web | 9. august 2017 at 12:44 | React

Moc hezky jsi to napsala, naprosto s tebou souhlasím. Akorát sama někdy zapomínám na čárky a občas mi nějaké to písmenko uteče.

18 Lady Lenna Lady Lenna | Web | 9. august 2017 at 13:02 | React

Jo, tohle přesně také nemám ráda. Znám holku, která jako panna psala FF o upírech a její představy o prvním sexu a 5 orgasmech za noc. Odpočítávání vrcholu a podobné. Uspěchaný a naprosto nereálný děj. Bohužel tohle tvoří většina fan fikcí a málokdy člověk najde nějaké kvalitní. Nemám nic proti homosexuálním povídkám, ale u těch FF mi to přijde trochu neuctivé vůči těm reálným osobám, když většinou ani homosexuálové nejsou. Super článek :)

19 Magicmax Magicmax | Web | 9. august 2017 at 13:23 | React

Zajímavé XD

20 Talaniel Talaniel | Email | Web | 9. august 2017 at 13:34 | React

Mně nejvíce mrzí gramatické a pravopisné chyby (mimochodem děkuji za vysvětlení, že to není totéž, nějak na to obvykle zapomínám). Pravopis umí zabít jinak docela slušné články. Škoda.

21 Katie Katie | Web | 9. august 2017 at 13:42 | React

,,Pojďme jíst děti,, - tak to mě nejvíc rozsekalo. :D Já se snažím psát jak pravopisně, tak i gramaticky správně. Vím, že občas udělám chybu, ale určitě ne tak velkou jako někteří. :)

22 Talaniel Talaniel | Email | Web | 9. august 2017 at 14:53 | React

[20]: !!! "Mě" :-D

23 Jana Jana | Web | 9. august 2017 at 14:54 | React

Skvělý článek a animace :D

24 Kim Lula Kim Lula | Web | 9. august 2017 at 15:16 | React

Absolutně netuším, nakolik já mám právo tuhle tento článek komentovat, jelikož spadám do jedné z oněch zmíněných kategorií, ale článek mě pobavil tak, že se musím ozvat.

Na úvod - Wattpad je pro mě zlo z nejhlubších pekel internetu. Vlastně jsem tam narazila celkem na dvě(!!!) fanfikce, které se daly číst. Ze zbytku se mi chtělo pokaždé brečet.

Co se týče pravopisu a gramatiky, z toho jsem doslova chorá, protože těch fyrem a penysů a naprosto nesmyslně použitých přechodníků (špatně, doprdele, špatně!, proč lidé vůbec používají přechodníky, když to neumějí?!). O interpunkci ani nemluvím. Přímá řeč je kapitola sama o sobě, z toho si rvu vlasy skoro denně. Tedy ne že bych byla nějaká přebornice v českém jazyku, pořád říkám, že jsem naprostý postih bez jakýchkoli základů, že ano (aneb historka o tom, jak se mě docentka během zkoušky z morfologie v naději zeptala na druhy zájmen, a já na ni čuměla, jako by na mě mluvila španělsky...), ale když už nic jiného, tak se správný pravopis/gramatika/cokoli dá načíst z knih. Ovšem to by musel člověk číst knihy, ne ta hovna na Wattpadu (a to se omlouvám té hrstce, která fakt psát umí), že.

Kritika (konstruktivní i nekonstruktivní) povídek je taky zlo, alespoň pro mě. Už několik mladičkých slečen mě prosilo o radu, a jakmile jsem se jim pustila do povídky a celou ji zredigovala, urazily se, řekly mi, že to je vlastně úplně jedno, že je toto a tamto špatně, protože to nikdo nepozná, a důležitý je stejně ten děj a to, že je to psaní baví (načež jsem byla nakrásně pomluvena do arogantních kurev, yay!). V takových chvílích si musím kousnout do jazyka, abych jim obratem nesdělila, že ten děj je z celého toho textu nejvíc nahovno. A tak...

Tak a konečně se dostávám do mé kategorie o šílených fanfikcích. Protože - jak asi vyplynulo - patřím mezi autorky k-pop fanfikcí. Poznámka "nechápu, proč je většina k-pop fanfickí homosexuálních" mě sklátila v nekontrolovatelném záchvatu smíchu, a následně jsem ji (omlouvám se!) musela rozeslat všem kolegyním v internetovém dosahu (takže pokud někdo cítil v posledních minutách otřesy, byl to skupinový záchvat řehotu k-pop fanynek po celém československu).

Jakože... nevím, co bych k tomu ještě mohla dodat. Já osobně nečtu nic, u čeho v první větě textu najdu více než jednu chybu. V podstatě jsem strašně vybíravá, co se týče fanfickí, a přečtu fakt jen málokteré, a to taky většinou napůl trpím. A všechny dobré autorky/autoři postupně mizí, protože jim dochází, že je to stejně k hovnu, protože 90% čtenářů kvalitnější tvorbu neocení a líbí se jim ono primitivní čtivo na Wattpadu, kde kromě chyb najdeme lásku na první pohled, naprosto nereálné představy o pohlavním styku, otěhotnění pomalu jen z potřesení si rukou, naprosto nepostihnuté jedince poté, co jim je denně odebrán litr krve upírem a mnoho, mnoho dalších hovadin (perlička sama o sobě: "On mě brutálně znásilnil, ach bože, miluju ho!).

Sláva internetu. Občas si taky říkám, že bych se na to měla vysrat a jít do Irska chovat kozy nebo tak něco.

25 Talaniel Talaniel | Email | Web | 9. august 2017 at 15:32 | React

[24]: Tudle se mi podařilo narazit na pěkný femslash, kde byly přechodníky správně, ale bylo jich tam tolik, že to taky skoro až trhalo oči :-)

26 doramaqueen doramaqueen | Email | Web | 9. august 2017 at 16:37 | React

Keby v tomto článku nebolo toľko Justina, tak by som tvoj článok brala za vyspelý názor jednej ženy. :D Po väčšine s tebou ale súhlasím. Niekedy je to desné. Kritiku to neznesie a často krát ani nevedia o čom píšu. Nevedia si to reálne predstaviť. Človek by mal písať o tom, čo zažil, alebo o niečom podobnom. Niečom, čo si vie naozaj predstaviť. Niekedy ma vie prekvapiť príbehom aj dvanásťročná, ak ho podá naozaj dobre. Vek tu podľa mňa veľmi úlohu nehrá. Záleží na tom, či vedia o čom píšu. Keby písala dvanásťročná poviedku, kde by bola hlavná hrdinka šikanovaná (pretože v škole šikanujú ju), tak by to mohol byť pekne precítený príbeh s tým, ako sa s takým niečím vyrovnáva. Ale hej... keby písala o sexe, tak ju vysmejem. V každom prípade tu stále bude niekto, kto bude poviedky písať. A hnusné poviedky. A ostatní sa z nich môžu počuť "ako to nerobiť" na nič iné také príbehy nie sú. Ale na tom, keď niekto nevie prijať kritiku sa bavím naozaj najviac. Keď reagujú útočne a prehnane. Nazvať konštruktívneho kritika "hejterom" je detinské až no... :) Toť zase môj názor.

27 psychedelic psychedelic | Web | 9. august 2017 at 17:16 | React

Mně též občas něco uteče

28 Doktorka se srdcem Doktorka se srdcem | Email | Web | 9. august 2017 at 17:32 | React

Takže dneska se nebude Jeníček smažit v peci? A já už se těšila na večeři... :D

Mám ráda články podané s humorem! :-)

29 Peggie Peggie | 9. august 2017 at 17:43 | React

S většinou uvedeného souhlasím. Sama jsem také psala na blog, vím, jaké byly mé začátky a taky bych se za to nepochválila. Když se na to člověk zpětně podívá a vidí všechny ty chyby a nedokonalosti, jde s tím určitě něco dělat.
Gramatika, pravopis a celkově český jazyk už není podle mě tolik populární. Každý volí jména v angličtině, názvy, místo a čas usazuje také často do USA a podobně. Já též. Ale pokud člověk přesto píše v češtině a píše se záměrem někomu to dát přečíst, je  řekla bych jeho povinností, aby psal pravopisně i gramaticky správně. Jinak se totiž čtenář nebude soustředit na obsah, ale na chyby.
Myslela jsem, že forma, styl a nereálný obsah je problém spíše mladších autorek, ale není to tak. Často čtu něco od staršího autora a vadí mi, že dialogy jsou kostrbaté, že takhle by to přece v životě nikdo neřekl. Také spousta lidí píše o něčem, co nezažilo nebo nezná. Čtenář jde někdy dobře oklamat, ale pokud scéně, kterou jsme sami neprožili, nevěnujeme dostatek úsilí, nikdy nebude znít opravdově.
Sama jsem chvíli dělala korekci pro tyto slečny, ale pak mi došlo, že některé povídky prostě ani opravit nejdou. A nechtěla jsem se podepsat pod něco, co se mi nelíbilo až hnusilo.
Nevím jak jsem se dostala do téhle fáze, ale nazvala bych to postihem z praxe, protože teď když něco čtu, stavím se k tomu zpočátku velmi kriticky a přemýšlím nad dějem, dialogy, formou, gramatikou a tím vším do hloubky, až někdy zbytečně.
Co k tomu říct... Stále se i na Wattpadu dá najít kvalitní čtivo, na než se těším. Jenom mě ale unavuje probírat se tou hromadou srač... :)

30 Torishia Torishia | Web | 9. august 2017 at 19:00 | React

Popravde vo všetkom čo si napísala máš vlastne pravdu. Žiaľ, to nie je chyba len wattpadu ale aj blogov ako takých. Kritiku si na jednej strane pýta každý, na strane druhej, nikto si ju nevezme k srdcu a berie ju skôr ako urážku. Pravdou však je, že veľa ľudí ani nevie ako kritiku slušne napísať. Je iné ak človek vypichne chyby, popíše čo sa mu nepáčilo a čo hej, kde videl chybu a pod. ako keď človek napíše, že je to celé nahovno, že autor vie prd o gramatike (to, že to je veľakrát pravda, je vec druhá, ale vždy sa to dá napísať aj inak).
Gramatika a čiarky, myslím si, že to je kapitola sama o sebe. Preklepy beriem celkom fajn, veď každý kto píše vie, že ak ti hlava pracuje rýchlejšie ako prsty na klávesnici stíhajú, holt niekedy tam ten preklep bude, aj keď si to po sebe človek ešte prečíta, nie sme bezchybní. Ale čo sa týka y/i a podobne, niekedy sa mi až rozum zastavuje. Najhoršie však je, keď ja, čo českú gramatiku vlastne neviem, vidím chyby aj u tých, ktorí by ju mali vedieť :D Vtedy sa mi chce plakať a uvažujem, či to je tým, že mám príliš načítaných kníh v češtine, alebo to fakt tak bije do očí. Čiarky, nikdy nejako neriešim, lebo pre tie človek nájde cit časom, aspoň to je môj názor. Samozrejme sú miesta, kde je čiarka vždy ale na veľa z toho aby to človek vedel, proste potrebuje cit a prax. Niekto kto píše kapitolu na pol strany a píše pol roka aj s cestou ich nemôže rozkladať tak ako niekto kto píše už napr. 3 roky.
Nakoniec, čo sa týka porna od maloletých, neviem, neriešim to, každý nejako začína. Možno sa časom posunú na niečo lepšie, keď sa vybúria a bude to stáť za to. Ja som napríklad začínala poviedkami na Naruta :D Tiež to nebola žiadna sláva, príbeh bol predvídateľný a akosi... bez života :D Nevravím, dnes to možno nie je lepšie ale v mojej hlave to vyzerá lepšie aj keď to po sebe znova čítam.

31 012Teri 012Teri | Email | Web | 9. august 2017 at 19:11 | React

Já nejsem, žádný gramatik, ale snažím se mít v článku nejméně chyb a doknce článek dávám do wordu, ale přesto se tan někaká chyba najde. Nesnažím se ani na chyby nějak upozorňovat( Někdy upozorním, když někdo píše, v jedné větě co chvilku chybu ) . Co mě, ale překvapilo 12 holčiny a psát o s*xu je strašné, je mi 13 a doposuď jsem nic takového nenapsala a vůbec nechápu co ty holky v hlavě teda mají.

32 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | Email | Web | 9. august 2017 at 19:36 | React

Co k tomu říci. Pokud nemá někdo načteno více knih, nemá snad ani cit pro pravopis. Jen takový detail- nemohu přijat=špatně, nemohu přijmout =správně.
Byl přijat třeba návrh- to jsou takové  chybičky, nejsou to hrubky, ale člověka, který hodně četl to trkne.
Někdy se píše v příbězích tak, jak asi mluví lidé mezi sebou, v tom pak chybu nehledáme, že? Kolikrát opravuji napsaný text ještě i dodatečně po publikování. Tam teprve vidím, co jsem napsala chybně. Pokud mne někdo upozorní na nesprávné jméno použité či chybu, opravím to a poděkuji. Proč bych nadávala?
Možná je škoda, že ti, kterých se to týká, možná tento tvůj článek nebudou číst - jejich škoda, že?

33 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | Email | Web | 9. august 2017 at 19:38 | React

Zrovna mi chybí čárka za slovem: který hodně četl, to trkne.:o)

[32]:

34 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | Email | Web | 9. august 2017 at 19:43 | React

Ještě něco z wiki, pro ty, kteří neznají rozdíl mezi gramatikou a půravopisem:
Záměna s pravopisem[editovat | editovat zdroj]
V běžném mluveném jazyce se v souvislosti s chybami v textu často zaměňuje gramatika a pravopis, kdy se pravopisná chyba nazývá chybou gramatickou. Jde o základní nepochopení samé podstaty věci: gramatická chyba je chyba systému jazyka, v praxi se s ní setkáváme hlavně u cizinců, neboť rodilý mluvčí se gramatických chyb zpravidla nedopouští[zdroj?] (jde o chyby typu Moje táta kouřila dýmku (místo můj táta kouřil) či Bylo tam pět chlapci (místo chlapců)). Kdežto pravopisná chyba je chyba v soustavě pravidel pravopisu, např. v l-ových příčestích, v interpunkci, v psaní mě/mně apod. (ženy byli; Po schodech šli dva malíři, kteří nesli štětky s barvou, (!) a tři uklízečky (bez čárky změna významu); mluvili o mě...).[zdroj?]

35 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | Email | Web | 9. august 2017 at 19:44 | React

[34]:Pravopisem-jen překlep, který jsem už nestihla opravit

36 Raja Luthriela Raja Luthriela | Web | 9. august 2017 at 19:50 | React

Jednou jsme si se ségrou jednu fan fikci četli. Byla s Baxtrixem a Herdynem. Ta byla tak iracionální, až jsme se musely obě strašně smát. A to byla jedna z těch lepších. To tam jsou horší hrůzy.
Každopádně si ani nedovedu představit, jak se ti nebozí youtubeři musí cítit, když náhodou narazí na nějakou takovou blbost, která je psaná právě o nich. Já bych to nesnesla. Chyby taky občas dělám. Prostě jsou chvíle, kdy si vyloženě nemůžu pomoct. :-) Ale myslím, že mě šlechtí to, že když už mě na ně někdo upozorní, tak se nehádám a pokorně se je pokusím opravit.

37 myred myred | Web | 9. august 2017 at 20:16 | React

Máš úplnou pravdu! Taky občas pročítám příběhy na wattpadu a občas tam taky narazím na nějaké podobné perly. Autoři povídek tam píšou šílené chyby, jako kdyby snad ani neprošli prvním stupněm základní školy a ještě horší je to, když je těm lidem třeba 20 let. Jako ano, člověk občas napíše nějakou chybu a ani si toho pak nevšimne i když si to po sobě čte, ale když je ta chyba skoro v každé větě...
A jinak to o těch nereálných pasážích se sexem...taky pravda. Nejčastěji je to to, že se dva lidé náhodou poznají někde na ulici nebo kdekoliv a hned se spolu líbají a jdou do postele. :D
Jinak super článek. :)

38 Mudroočka Mudroočka | Email | Web | 9. august 2017 at 20:28 | React

Já kolikrát na wattpadu narazím na třeba nápaditý příběh, ale ty chyby mě prostě vždycky odradí.

39 Čerf Čerf | Email | Web | 9. august 2017 at 21:00 | React

Jasně, že ti, co se jich tenhle článek nejvíc týká, si ho pravděpodobně nestihnou přečíst, protože každou volnou chvilku i veškeré síly obětavě věnují prznění češtiny :-). Na druhou stranu bych se rád aspoň trochu zastal špatných nebo nezralých (ono to není úplně totéž) pokusů o "literaturu", protože právě ve srovnání s tím horším mohou lepší a kvalitnější kusy nejlépe vyniknout.

40 Jenny-Louise Jenny-Louise | Web | 9. august 2017 at 21:22 | React

Naprosto s tebou ve všem souhlasím. Ještě bych akorát přidala naprostou předvídatelnost děje. To jsem jednou takhle zkoušela u nějakého příběhu na Wattpadu po každé kapitole uhodnout,co bude dál, a (světe div se) vždy jsem se trefila.

Za pravopisné a gramatické chyby bych zabíjela. Vůbec nechápu,jak to někdo může číst, aniž by ho to rušilo!

K fanfikcím se snad už ani nebudu vyjadřovat...

41 Kalypsó Kalypsó | Email | Web | 9. august 2017 at 21:37 | React

Tak to sedí! :D

42 Joina Joina | Web | 9. august 2017 at 22:11 | React

Bohužel i mě od první základní školy nešel pravopis a gramatika, peru se s tím, občas nad tím vyhraji někdy ne.
Ty čárky mě občas taky zaráží.

43 krvaceni krvaceni | Web | 10. august 2017 at 0:01 | React

Bieber gifs

mfw

44 rainorchid rainorchid | Web | 10. august 2017 at 0:18 | React

"Pojďme jíst děti" skvelý príklad :D Tvoj článok ma fakt pobavil!

Ináč ja mávam teraz trochu problém s gramatikou+pravopisom, lebo si pletiem češtinu a slovenčinu (som Slovenka a už dlho žijem v Prahe), takže si to odnesú moje články :/
Čo sa týka fanfikcie tá ma tiež dosť zaráža.

45 Karis Karis | Email | Web | 10. august 2017 at 0:47 | React

Oh, naprosto s tebou ve vsech bodech souhlasim.
(Omluv, ze pisu bez diakritiky, ale jsem na mobilu a mam blbou klávesnici, takže si to pomalu píše jak se tomu zachce:D)

Stalo se mi to už tolikrát, že jsem povídku prestala číst kvůli tomu, že tam bylo tolik chyb az me z toho bolely oci. Neříkám, každý delame chyby. Ale občas je opravdu dobrý se někoho zeptat, kdo tu gramatiku ovláda, kdyz vim, ze delam chyby.
Taky se mi stalo, ze jsem napsala komentář, kde jsem slečnu upozornila na pravopisne chyby, kterých tam bylo požehnaně. Nebyl to nijak urážlivy komentář, napsala jsem, ze se mi líbí myšlenka díla, ze to ma vcelku i zajímavý pribeh a chci vědět, co bude dál - jen ze mi vadí ta spousta zbytečných chyb.
No takhle moc hejtovaná jsem ještě nebyla. Ale ne od ni, ale od těch ostatních, kteří to cetli. A ze kdyz se mi to nelíbí, tak to nemam číst:D Jakoze... Kdy jsem rekla, ze se mi nelíbí příběh?
A naprosto souhlasím s těmi fikcemi. Některé jsou... Jakoze wau, každej den potkavam svyho oblíbeného zpevaka a vyspim se s nim, protože jsem děsně sexy a přitahuju ho 👌
Dovol mi ti vysvětlit ty kpop fikce. Ono
... Skoro kazda druhá na kpop je gay a jde o to shippovani tam. Členové skupiny maji ve smlouvách, ze se musi chovat gay, protože to zvysuje popularitu. Navic, kdyz jsem se o tom bavila s kamarádem, který je z Koreje, tak z nej vylezlo, ze kdyz jsou dva kluci kamosi, tak se chovají takhle. Ze to je normální (jinak homosexualita je tam tabu, takže asi tak).
Ja sama kpop posloucham uz vic jak 4 roky a tak nejak i píšu a abych pravdu řekla - bavi me to.
Píše se mi lépe na dva kluky, nez na holku a kluka:D
Ted se mi i stalo, ze mi napsala holčina a ze napiseme povidku. Tak teda píšeme, píšeme a ona pise tim stylem, který zahrnuje všechny ty body, ktere jsi sepsala. Opravit jen ty chyby v jejím textu mi trvá i půl hodiny.
No a ted samozřejmě přišla s tim, že by chtela aby tam byl sex. Ja nevím, bude mi 18 a přijde mi, ze jsem z toho psaní těchto scenek jaksi vyrostla:D
Ja osobně jsem zastánce toho, ze dobrá a hodne kvalitně napsaná povídka muze být i bez toho (a vetsinou to tak je), zatímco ona si zase povídku bez toho neumí představit.
A spousta třináctiletých holek, ktere znám, píšou právě tyto povídky. Stojí to za nic a i bych rekla, ze to tak ani v reálu není. Ze občas prostě přehánějí, ale kdyz je na to někdo upozorní, tak na něj vyjedou a válka je na světě xD
Anyways, díky za tenhle článek. Jsem ráda, ze nejsem sama:)

46 Sabaku no Tanaris Sabaku no Tanaris | 10. august 2017 at 1:37 | React

Ja osobne na wattpad píšem tiež a otváram hubu, keď vidím čo tam niektorý dokážu napísať za sračky. To je nehorázne. O.o

A tiež píšem aj fanfikcie, ktoré za niečo stoja, ale niektoré veci, čo som videla sú fakt sračky. Nehorázne sračky. Videla som, že tam je aj príbeh JB, ktorý je mafiánskym upírom.  :D :D Alebo najhoršie čo je tak to FF na One direction. Neviem, čo je horšie či toto alebo JB.

47 Petr Minařík Petr Minařík | Web | 10. august 2017 at 8:10 | React

Dej mi hlas! Koukni na můj Web xD

48 Petr Minařík Petr Minařík | Web | 10. august 2017 at 8:11 | React

:-!

49 J. J. | Email | 10. august 2017 at 10:28 | React

Když jsi tak otevřená té kritice... :-) Téma článku jako takové je vážně super. I když se dotýkáš několika trochu jiných témat v každém odstavci. Klidně ses mohla ke každému víc rozepsat a udělat z toho víc článků. V následujících bodech ti nastíním svůj názor na některá témata a pokusím se napsat, co se mi nelíbilo.
1. Nepřipadá mi jako takový strašný problém, když někdo plete pravopis a gramatiku. Důležité je, zda chybu pozná nebo ne. Já osobně považuji za důležitější, zda se orientuje v praktickém použití gramatických a pravopisných pravidel. Teoretické znalosti jsou až na druhém místě. (Samozřejmě některá pravidla nelze aplikovat prakticky, pokud je člověk nezná teoreticky. Ale to je na delší povídání.)
Já hlavně nesnáším, když kritizují gramatiku/pravopis lidé, kteří horko těžko našli nějakou chybu a sami mají svoje texty plné hrubek. A jako omluvu řeknou: "Nechtělo se mi to po sobě číst."

2. Wattpad neznám, když jsem byla já náctiletá, tak jsme všichni jeli a zveřejňovali jenom (no, v takových 90%) na blog.cz.
S tím, že někteří neumí přijímat kritiku, zcela souhlasím. Člověk s nějaký nehezkým komentářem musí počítat, když jde s kůží na trh. Mazání komentářů zcela odsuzuji, pokud se ovšem nejedná o vyloženě bezdůvodně sprosté komentáře. Myslím si, že na sprosťárny u konstruktivní kritiky není místo.

3. Fanfikce jsou šílenost sama o sobě. Osobně jsem nikdy nepřišla na chuť (a asi ani nepochopila) fanfikce o reálných lidech. Já jsem si frčela spíš ff na Harryho Pottera. A i tam bylo pár dost ujetých kousků.

4. Čárky - tvému článku by prospělo, kdyby jsi použila a vymyslela sis jiný příklad než tento notoricky známý.

5. "Příběhy se sexem od dvanáctiletých holčiček" - tady se vracíš k tématu ff. Bylo by lepší (a plynulejší), kdyby jsi přehodila odstavec o čárkách a tento o erotických příbězích.
Nechápu, kde se v nich bere potřeba něco takového vůbec popisovat. Já bych si na detailní popis sexu netroufla asi ani ve svých skoro dvaceti čtyřech letech. A to že je někdy přitažený za vlasy? Ještě je bude hanba fackovat až budou starší a vzpomenou si na to. Horší mi připadá celkově jejich postoj k sexu - něco naprosto bezvýznamného, bez špetky emocionální intimity, často ve spojení s násilím? Nemyslím si, že je to v pořádku.

Na závěr - Myslím si, že tvůj psaný projev by působil víc seriózně, kdyby jsi používala méně smajlíku. Ale je to tvůj styl, takže proč ne. To že to na 100% nesedí mně, ještě z toho nedělá nic špatného - to uznávám. Obzvlášť v tak nezávazném prostředí jako je blog.cz.

50 Já | Email | Web | 10. august 2017 at 11:42 | React

[16]: Já fantasy tedy moc nečtu, ale mohla bys zkusit něco od autorky se jménem ----Tina----
Dost lidí si její příběhy chválí, takže by nemusely být špatné.
S odezvou se netrap, zkus svou tvorbu propagovat ve facebookových skupinách zaměřených na Wattpad, možná tam najdeš čtenáře. :))

[17]: Díky. To asi každému, každopádně u některých je to už extrémní. xD

[18]: Mně samy o sobě bxb povídky nevadí. Vadí mi ale, že když si chci přečíst nějakou dobrou k-pop fanfikci, tak tam opravdu není žádná hetero... možná tak deset příběhů z celého cz/sk wattpadu, přičemž je samozřejmě možné, že mě některý z nich nemusí zaujat a podobně... Já čtu boyxboy ráda, ale zase bych si ráda přečetla i něco jinýho.

[19]: Děkuji. xD

[20]: Přesně tak. Mě špatný pravopis vyloženě neodradí, pokud je článek kvalitní, ale poněkud mu to ubírá na důvěryhodnosti. ://

51 G-Boy G-Boy | Web | 10. august 2017 at 11:43 | React

Moc pěkný článek. Ač sám jsem bloger, tak málokterý článek přečtu do konce, ale ten tvůj jsem zhltal celý. Jen mě trochu rušili ve čtení ty gify. Jde tady o text a obsah tvého textu. Ale chápu, že když jsi ty gify viděla, tak jsi viděla sebe sama jak se tváříš na ty gramatické a pravopisné chyby. Prostě je to pro mě rušivý element, který mi kazí čtení.
Ale k tomuhle jsem se nechtěl vlastně vůbec vyjadřovat, sakra! Možná chápu ty malé holky či dívky a jejich potřebu psát o sexu. Ono stačí to, že ho nikdy neměly. A každý z nás si něco, co nezná (nemá v tom praxi) představuje, tak jak by to mohlo být. Pokud to však zůstane u představ, budiž. A když si vezmeš, že blogování stále těmto dívkám přijde in, tak se pak z toho vyvinou články, na které jsi narazili. Je to jedna z možností. Holky (všichni) chtějí být zajímavé a navzájem se předhání. Tak proč by světu nemohli sdělit, jak vidí sex a vše kolem něj. Pak záleží na tom, zda je to dívka, které je osm let, nebo které je 14-15 let. V tom je dost velký rozdíl. Mluvím samozřejmě o dívkách mezi 13. - 14. rokem.
Díky. Pěkný den :)

52 Já | Email | Web | 10. august 2017 at 12:00 | React

[21]: Každý někdy chybuje. :)) To je normální. Ale pokud už má někdo každé druhé slovo špatně, už to není moc dobrý. xD

[23]: Díky. xD <3

[24]: Tak to já četla víc dobrých fanfikcí, poněvadž nemám v oblibě jen jednoho zpěváka, skupinu nebo fandom. Celkem se počet ucházejících fanfikcí, co jsem našla, pohybuje asi okolo deseti, patnácti... Stále nic moc. :((

Zajímalo by mě jinak, co tě tak pobavilo na tom, že se mi nelíbí, že je většina k-pop ff homosexuálních. Já sama proti bxb ff nic nemám, ale u k-popu je tohle fakt už extrémní. xD Jako ráda bych si přečetla i dobrou k-pop hetero ff.

[26]: Pardon, ale bez Justina by to prostě nešlo. xD
Souhlasím s tím, že problém není ani tak ve věku, spíš v tématech, kteří si mladší spisovatelé vybírají. Podle mě zkrátka chtějí být drsní a z toho důvodu mají potřebu psát o mafii, drogách, sexu a podobně, přestože jejich představy jsou často absurdní až směšné. I dospělý jedinec si musí něco načíst, pokud chce napsat například kvalitní příběh na téma drogy (pakliže nemá osobní zkušenosti). Některá témata jsou zkrátka až moc složitá a bohužel zrovna tato témata nejvíce přitahují pubertální autorky, které například znásilnění pokládají za cosi vzrušujícího a pozitivního.

[27]: To občas asi každému. :))

53 Já | Email | Web | 10. august 2017 at 12:50 | React

[36]: No jo, já třeba viděla videa od Kovyho a Martina, kterým evidentně ty shipovací fanfikce na ně fakt lezou krkem. Nechápu, jak to jejich fanoušci mohou furt psát dál, když vidí, jak moc to klukům vadí. ://

[37]: Děkuju. :)) Na Wattpadu je poslední dobou skutečně těžké najít kvalitní tvorbu.

[38]: Tomu rozumím. Někdy se to fakt nedá číst. :(( Nechápu, proč si takoví lidé od někoho nepožádají o korekci.

[39]: No nevím, zda zrovna vyniknou... Třeba na Wattpadu je poměrně složité najít cosi kvalitního, poněvadž Wattpad doporučuje a privileguje ve vyhledávání ty více čtené příběhy. A ty více čtené příběhy jsou většinou právě ty špatné a nezrálé pokusy o "literaturu". :(( Je skutečně složité tam najít něco, co má alespoň z části logický děj.

[40]: Já se klišé nebráním, pokud je dobře napsané. Ale samozřejmě si také mnohem raději přečtu něco, kde není od první kapitoly zcela evidentní, jak to skončí. :))

54 Já | Email | Web | 10. august 2017 at 13:27 | React

[41]: Díky. xD

[42]: Důležitá je snaha a to, že se s tím člověk snaží něco dělat. Pakliže tam je ta snaha a autor píše jinak dobře, když ho na chybu upozorním, tak ji opraví, jsem ochotná ty to tolerovat. Pokud se ale člověk jen vymlouvá a hned začne útočit, tak mě to opravdu odradí. :))

[43]: Víš, co znamená mwf? To se takhle píše v různých seznamkách, hlavně v anglicky mluvících zemích. MWF znamená "vdaná bílá žena". Na netu se často píše třeba "MWF seeking SWM for casual sex." a to znamená "Vdaná bílá žena hledá nezadaného bílého muže na příležitostný sex."

Trochu mi uniká tvůj myšlenkový pochod a to, jak souvisí zkratky ze seznamek s gify s Justinem Bieberem. xD A ostatně to celé vůbec nedává smysl v kontextu se článkem.

[44]: Děkuji. :)) To je bohužel trochu problém, poněvadž ty jazyky si jsou dost podobné a to se pak holt plete. :((

[45]: Díky za názor a za to, že se mnou souhlasíš. Vím, že tam jde hlavně o shipování členů mezi sebou, ale ono něco brání tomu, aby lidi shipovali třeba Jimina z BTS a Lisu z Blackpink? xD Já proti bxb k-pop ff nic nemám, ale ráda bych si občas přečetla i hetero k-pop ff a bohužel jich je fakt málo. ://

55 Já | Email | Web | 10. august 2017 at 13:37 | React

[28]: Děkuji! xD Jsem ráda, že článek pobavil. :))

[29]: Děkuji za názor. :)) Ohledně anglických názvů, jmen a podobně... Mně například hrozně vadí, když autor píše příběh z českého prostředí a postavám dá anglická jména. Děje se to i naopak a mě to vždy dokonale odradí od čtení.

[30]: Navíc se mi zdá, že je nějak moderní tvrdit, že "Já beru kritiku, klidně se všichni vyjádřete!" No a když lidé napíšou svůj názor, autor se dokáže jen vymlouvat a je vidět, že má s přijetím kritiky problém. To už by bylo mnohem lepší napsat, že si přeje aby čtenáři pověděli své názory poněkud více šetrně. Tahle přetvářka mě vždy dokonale rozčaruje a myslím si, že je opravdu bezdůvodná.

[31]: Podle mě to dotyčné autorky píšou hlavně proto, že chtějí vypadat "cool" a dospěle. xD Myslím, že je mezi mladšími velkým trendem se na netu vydávat za starší. Bohužel (nebo spíš naštěstí) jsou ty jejich pokusy vždy hrozně průhledné. xD

[32]: Děkuji. :)) Možná, že to takoví lidé budou číst, ale asi si to nevezmou k srdci... Každopádně za pokus nic nedám.

56 Já | Email | Web | 10. august 2017 at 14:08 | React

[46]: Když jsem já přišla na Wattpad, tak jsem tam viděla fakt hodně příběhů s Justinem. Řekla jsem si super, aspoň budu mít co číst. Nakonec jsem zjistila, že z těch stovek fanfikcí jsou čitatelné jen tři. Já píšu fanfikce na fandomy jako HP a podobně, ale zatím jsem se tedy neodvážila psát nějakou delší fanfikci na mého oblíbeného zpěváka nebo skupinu. Podle mě to není jen tak, vystihnout toho člověka, jeho reakce, pocity a podobně. Pro někoho je ale psaní fanfikce práce na půl hodiny. -__- Podle toho to pak také vypadá.

[48]: :-? xD

[49]: Původně jsem měla v plánu to rozepsat víc, ale přišlo mi to zase jako takové zbytečné okecávání okolo, bez kterého by se to obešlo také. Myslím, že kdybych toho zmínila víc, čtenáři by neměli co dodat, poněvadž bych jim tím nedala prostor pro jejich (možná podobné) názory. Já jsem zkrátka takový člověk, který něco nakousne a pak čeká, co k tomu dodají ostatní. xD

1. To samozřejmě není zase takový problém, ale protože se s tím setkávám poměrně často, musela jsem to zmínit.

2. Já jako mladší také jen blogovala, Wattpad jsem objevila relativně nedávno, ale už jsem tam dost dlouho na to, abych si udělala obrázek o zdejší komunitě.

3. Fanfikce na HP mám taky docela ráda, ale chápu i fanfikce na reálné osoby. Když má člověk nějakého idola, tak je normální, že se o něj zajímá. Pouští si třeba jeho písničky, čte a sleduje rozhovory s ním... No a takový člověk rozhodně nepohrdne ani příběhem na svého idola.

4. To, že je ten příklad známý neznamená, že je špatný. Mně přijde poměrně trefný a vtipný. Jelikož se celý článek snažím podat humorně, tak se mi sem zkrátka hodil. Nemám s článkem žádné vyšší cíle, doufám, že se nad ním někdo zamyslí, někoho pobaví a jiného třeba poučí. :))

5. Všechny příběhy s erotikou nejsou fanfikce. :)) Zmiňuji je jako příklad, ale netýká se to jen jich.

Díky za názor. :))

[51]: Omlouvám se, ale mně by to bez tých gifů naopak přišlo nudné a nevýrazné. Jsem ráda, že tě neodradily a příště, až budu psát něco podobného, rozhodně se nad tím zamyslím.
Já ty autorky asi nikdy nepochopím, vzhledem k tomu, že jsem v jejich věku neměla tu potřebu psát o sexu.
Taky přeju pěkný den a díky za názor. :))

57 R. R. | Web | 10. august 2017 at 15:13 | React

fajn názor, škoda těch přiblblých gifů a smajlíků, to zase nesnáším já.

myslím, že fantazie o sexu jsou v pohodě, je to normální věc a taky jsem si tím prošla. ono v pořádku spíš není, že malý holky získávají tenhle pohled na věc a člověk by se možná měl ptát jak a kde, vzhledem k tomu, že se často píše o znásilnění jako o super zážitku. na druhou stranu, jak říkáš, že panny ve fanfikcích nejsou rozpačité... možná je to naopak dobře. nevidím důvod proč by se holka měla bát nebo cokoliv jinýho. samozřejmě první sex není perfektní, ale přece si ty holky nebudou představovat, že je to bude bolet/budou se cítit trapně/partner bude na nic atd.

58 Barbora Barbora | Web | 10. august 2017 at 15:34 | React

Já o sobě teda netvrdím, že jsem nějaký velký spisovatel a že bezchybně ovládám gramatiku, nicméně vše, co jsi tady popsala, zcela sedí a celkem už mi to leze na nervy. Ale snažím se to ignorovat, nádech, výdech a poklidně to přejít. :D

59 lexi lexi | 10. august 2017 at 16:12 | React

naprosto s tebou souhlasím. wattpad účet sice už nějakou dobu mám a ráda si tam pročítám, ale jak si už zmínila, normální ff tam je fakt těžké najít. obzvláště proto, že většina se týká youtuberů, One Direction, K-Pop, apod.
gramatika je další věc. ať je příběh sebevíc lepší, já ho prostě nebudu číst, když to bude napsané hroznou gramatikou. neříkám o sobě, že já žádné chyby nedělám, to dělám, ale radši si to několikrát překontroluju, než to zveřejním.
ale zase na druhou stranu musíme nechat, že na Wattpadu je velká svoboda. každý si může psát o čem chce. takže ať má někdo sebevíc úchylnější nebo nesmyslnější představy, ať si to klidně píše. vždycky se najde někdo, kdo to bude číst. ale od mladých děvčat zase očekávat nějaké reálné sexuální harašení... i když, co já vím, v dnešní době je už možný leccos.
ale chválím za článek, ta podstata tam je.

60 Matty Matty | Web | 10. august 2017 at 16:13 | React

Máš tu víc komentářů, než délka samotného článku. Blahopřeji xD

61 jajafilm jajafilm | Web | 10. august 2017 at 16:50 | React

No, ve většině s tebou souhlasím, ale jako vždy dodám, že publikace na internetu má i řadu kladných stránek, na které se občas při psaní těch záporných zapomíná. Já osobně jsem vlastně celkem ráda, že tu máme oficiální a pak neoficiální tvorbu. Že je tu prostor, kde může publikovat jakýkoliv amatér, bez toho, aby se hledělo na jeho věk, pohlaví, finanční zázemí a tucet dalších "hloupostí". Je to občas takové lidové umění... ne vždy dokonalé (čtené na vlastní nebezpečí), ale téměř zadarmo, prostor pro kohokoliv. Je třeba si uvědomit, že každý někde začíná a že máme možnost sledovat též vývoj autorů, třeba od bodu 0 po bod, kdy někdo šikovný a talentovaný se vyšplhá i k publikaci. Jistě mnozí to berou jako módu, psaní je ve své podstatě ani nebaví, hltají jen hvězdičky/ocenění... a to je otrava, protože většina takových autorů, stojí za starou bačkoru. Má zkušenost ovšem je, že takoví to ani moc dlouho nevydrží a to je vývoj... Čas přeci jen prověří, ukáže, kdo je honič ocenění, grafoman a kdo skutečně spisovatel. Takže myslím, zhluboka se nadechnout, počkat si a neřešit to.  :-)

PS: Pro ty, co hledají fajn FF na Wattpadu, vyšla tam též taková publikace, která lidi směřuje k těm kvalitnějším FF bez Mařenek a shippů: https://www.wattpad.com/story/82128574-v%C3%BDb%C4%9Br-z-fanfikc%C3%AD

62 Luce Luce | 10. august 2017 at 17:05 | React

Vo väčšine s tebou súhlasím, ale ako "spisovateľku" fanfikcií ma ten bod trochu zabolel :D na druhú stranu zas nepíšem shipy na nezmyselné kombinácie, moje fanfikcie sú skôr alternatívne konce ku knihám

63 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 10. august 2017 at 17:21 | React

A proto povídky na internetu nečtu. Prostě nečtu. Občas nějakou napíšu a pošlu kamarádce/kamarádkám. Nebo takhle nějakou dostanu. Tak nějak postaru. Že se to dostane jenom k pár lidem od kterých si vyslechnu kritiku osobně.
Povídky a fanfikce jsou jen dalším informačním odpadem, takže si myslím, že než člověk něco vydá, mělo by to jít přes nějakou kontrolu (klidně i soudného kamaráda) než to vypustí na internet. Bohužel je to nereálné.

64 Haru 【春】 Haru 【春】 | Web | 10. august 2017 at 17:25 | React

[50]: děkuju za tipy, nevím proč, ale vůbec  mě nenapadlo propagovat se na FB... to by mohlo zabrat :)

65 Já | 10. august 2017 at 17:32 | React

[57]: Myslím, že je v závěru článku dostatečně objasněné, proč ty gify. :)) Psát smajlíky v podobném názorovém textu mi přijde přirozené, zatímco kdyby je někdo psal třeba v příběhu, tak by mi to vadilo taky.

Myslím, že skoro každý jako mladší přemýšlel o sexu, to je jedna věc. Druhá věc je ale to, že ne každý to cpal na internet.

[58]:  Fajn, aspoň nejsem sama. xD

[60]:  Díky. xD

[61]:  Díky za názor, určitě se podívám. :))

[62]:  Já píšu taky fanfikce a nemyslím si, že jsou všechny špatné.  Ale některé jsou prostě fakt strašné. xD

66 Den Den | Email | Web | 10. august 2017 at 18:19 | React

Fajn článek, nicméně pokud jde člověk na Wattpad, holt musí s tímhle vším počítat :D Možná to tak autory webu nebylo zamýšleno, ale je to místo ideální pro začátečníky ve psaní -- celá stránka je (mám dojem) přeložená do českýho jazyka, registrace je snadná, stejně tak publikace, odezvy se dočkáš v řádu hodin a hlavně je tam komunita, do které, pokud jsi na stejné mentální i skillové úrovni, zapadneš jako nic.

Náročnější čtenáři by měli na takový uctívače rejpů a nekonečných orgasmů prostě hodit ignor a jít hledat štěstí jinam. Z vlastní zkušenosti musím říct, že se docela vyplatí mít dobrou znalost angličtiny, protože ten poměr česky psaných kvalitních povídek a fikcí v angličtině se snad ani nedá srovnávat :) Ale i v českých internetových vodách se dají najít docela kvalitní kousky -- stačí umět hledat a neztrácet čas u nesmyslných hoven :D

67 Kory Kory | Web | 10. august 2017 at 18:35 | React

Je mi spíš vždycky líto těch fakt dobrých prací, co mají třeba ani ne sto přečtení, zatímco ty úplné shity mají 10k. A že jich je. A ty neznámé, dobré příběhy prostě nejde najít. I ve vyhledávání vždycky vyskočí nějakej nesmysl o 1D, ikdyž jsem hledala něco úplně jinýho.

68 Helen Helen | 10. august 2017 at 18:48 | React

Nebdu se vyjadřovat přímo k problematice, kterou v článku popisuješ, ale musím se zastat Wattpadu. Je pravda, že o 'českém' wattpadu nic nevím; nikdy jsem zde žádný český příběh nečetla. Dost se ale orientuji v tom 'anglickém' a tam si člověk vždycky najde to své. Mnoho příběhů, co jsem v angličtině četla, by si zasloužilo vydání v knižní podobě.
Proto bych Wattpad nezatracovala. Vím, že ne každý je schopen číst anglicky, ale ti co ano, by mohli být odrazeni články podbnými tomu tvému (a že jsem jich viděla) a to bych nerada!

Navíc si myslím, že i když je příběh napsaný s mnoha pravopisnými chybami, měl by se i tak autor podpořit. Když si vzpomenu na svoje začátky, nebo si přečtu svůj vůbec první příběh, který jsem napsala před deseti lety, chce se mi brečet a spálit to (ano, je to ručně psané v několika sešitech). Dnes jsou moje příběhy na úplně jiné úrovni, a ne jeden 'lepší autor' mi je na Wattpadu pochválil. Je pravda, že píši jen v angličtině, ale to nic nemění na tom, že trénink je pro zlepšení se nezbytný a kdybych neměla tolik zkušeností s psaním, dopadlo by to úplně jinak.
Každý musí nějak začít. :)

69 Já | Email | Web | 10. august 2017 at 21:02 | React

[66]: Díky. :)) Máš pravdu. I když já měla první měsíc asi nulovou odezvu. Ale tak někomu se třeba poštěstí dřív.

[67]: Teď jenom doufám, že jsi náhodou nečetla něco ode mě, poněvadž většina mých příběhů má okolo dvaceti tisíc přečtení a ten, který má 30K, tak ten je fakt hrozný. xD Já znám příběhy, které jsou podle mě kvalitní a mají mnoho přečtení. Bohužel to má většina tak, jak popisuješ. Prostě ta horší tvorba zaujme víc lidí.

[68]: Díky za názor. :)) Máš pravdu. Nechci, aby to vyznělo tak, že nesnáším Wattpad. Wattpad mi toho hodně dal, nejen on, ale i lidé na něm, co mi například psali názory nebo recenze na mou tvorbu. Mě ani tak neodrazují pravopisné chyby... jako spíš přístup některých lidí, když je na ně upozorním.

70 Kim Lula Kim Lula | Web | 10. august 2017 at 21:02 | React

[52]: Jako ne, mě nepobavilo jakože se ti to nelíbí, jen jak jsi zvolila slovo "nechápu" proč jsou kpop fanficke homosexuální. A mi v tu chvíli před očima proběhlo těch devět let v kpop fandomu plných líbání, osahávání, sdílením lože se svým nahým kadeřníkem, a hlášek typu: "No já se rád sprchuju s ostatními členy a rád kolegu koušu ve sprše do zadku" "jednou mě heechul políbil - bylo to neskutečné" "mně na pohlaví nezáleží" "kvůli yoongimu jsem se poprvé zamiloval do muže" "jimin je jediný důvod, proč ještě žiju" "v bts jsem proto, že jsem se zamiloval do namjoona" ...a tak podobných záležitostí. Přičemž polovina z nich přiznala, že tyto homosexuální fanfikce čtou (s tím, že jeden chlapec se rozčiloval, proč je pořád ten submisivní, že chce být i nahoře), a někteří z nich tyto homosexuální fanfikce sami píší - jo, ti idolové, ano.

Tak... proto jsem z toho chytla lehký újeb, to nebylo nic proti tobě, to bylo tak jako... všeobecně...

71 Karis Karis | Email | Web | 11. august 2017 at 0:42 | React

[70]: Teď jsem si vzpomněla na tu Chulovu povídku na eunhae:D
A pak o nich nemáme říkat, že jsou gay, pls:DD

72 Kim Lula Kim Lula | Web | 11. august 2017 at 1:22 | React

[71]: Ta eunhae byla vskutku poučná. Pak jsem četla ještě jednu TeukChul, ale tu ten idiot useknul tak blbě, že sem měla chuť ho praštit.

73 recenze-na-knihy-by-viky recenze-na-knihy-by-viky | Email | 11. august 2017 at 12:24 | React

Mě je dvanáct... V životě jsem nic takového nepsala.... Ale chápu většina to tak má :) Já maximálně tak dříve psala příběhy celkově podobné dnešnímu Zákonu smečky nebo Kočičím válečníkům... Prostě o zvířatech, ale Wattpad jsem přestala používat... Něco se dalo číst, ale valná většina těch... Věcí.... U nich se nedal s klidem přečíst ani název knihy!!! :/ Takže jsem skončila a často se přikláním k těm, kteří říkají "Vodpad z Wattpadu." Ani já nemám úžasnou gramatiku a pravopis... Ale myslím si, že když někdo člověka upozorní na chybu, měl by ji alespoň ze slušnosti opravit, pokud to jde...

74 Athenodora Athenodora | Web | 11. august 2017 at 13:38 | React

Na wattpad moc nechodím lae, pár poviedok som si čítala. Väčšinou sa tam nájdu tie " nečitatelné" ale, jednu som našla takú v pohode. Pekne sa čítala aj príeh sa mi páčil. Na svojom blogu mám poviedkz. Ja ako tiež nie som taký bezchzbný spisovatel ale, snažím sa aby to bolo trochu čitatelné.

75 Athenodora Athenodora | Web | 11. august 2017 at 13:40 | React

[67]: To aj mne je veľmi lúto ale, čo s tým narobíme a chcem sa ospravedlniť za chyby v v komentári pred. Blbne mi klávesnica a píšem strašne rýchlo.

76 Já | Web | 11. august 2017 at 14:23 | React

[63]: Nevím, jestli je tohle zase správné. Některé jsou totiž opravdu kvalitní, chce to je hledat... :))

[64]: Nemáš zač. :))

[73]: Máš pravdu... s Wattpadem to jde poslední dobou dost dolu. :((

[74]: To je dobře. Někteří tu snahu bohužel nemají a podle toho to pak taky vypadá.

77 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 12. august 2017 at 15:57 | React

Omilostnit, nelze popravit.
Omilostnit nelze, popravit.

I panovník se musí v interpunkci vyznati.

78 Solcito Solcito | Web | 12. august 2017 at 17:45 | React

Vážně existují tací, kteří píší fanfikce na youtubery? No já odpadnu... :D

79 Solcito Solcito | Web | 12. august 2017 at 17:46 | React

[77]: Pojďme jíst, děti!
Pojďme jíst děti! Aneb pohádka o tom, kterak čárka zachraňuje životy. :-)

80 Snílek Snílek | Email | Web | 12. august 2017 at 17:50 | React

Wattpadu (nevím, jak se to správně čte, ale stejně jsem to přezdila - existuje sloveso od přezdívka? - na "wodpad") se raději vyhýbám velkým obloukem, jen občas zabloudím na fb stránku "úlovky z wattpadu" a tam je toho požehnaně. A i když se to nedá číst, neboť u toho člověk střídavě brečí smíchy či tragédií, nebo se mu chce z toho zvracet, dodává mi to naději, že nejsem ten nejhorší pisálek. A to mám za sebou FF na Naruta z mých dvanáct až třinácti let, kde hlavní postava byla moje Mary Sue alter ego! Nicméně žádné gay, ani shippování postav se tam neobjevilo a obecně to ani nemám moc ráda. Nějak nechápu, co na tom všechny ta láká. A to třeba jedna z mým kamarádek píše shipperské povídky a podle ohlasů i dobré.
Když si čtu ty sexuální scény, tak si docela říkám, že to by někdy stálo za to zažít a mívám chuť si dohledat nějakou z těch autorek a říct jí, že až tohle bude provozovat, že se na to chci kouknout, protože si to nedokážu představit :D

Na druhou stranu, ať k nim nejsme úplně nefér, když byl ještě wattpad v plenkách a blog v době své slávy, taky zde své výtvory podobného rázu prezentovalo spousta těch "všetaznalých týnek" (všeta je spojení slov všeho a světa). Ještě si pamatuju, jak například frčelo Tokio Hotel, kteří měli taky dost nepěkných povídek. A to jsem je ani nečetla a TH nefandila. Jediný rozdíl byl v tom, že "mláďátka" nebyla ta oprsklá a bylo o něco těžší na ně narazit. Teď na to člověk narazí i když nechce.

[78]: Údajně prý dokonce existují i lidi, kteří píší dobré FF na youtubery! :D

81 Anice Anice | Email | Web | 13. august 2017 at 14:10 | React

No bože, doufám, že nemluvíš o mých storkách, které jsou na 789% pravdivé a vůbec ne vymyšlené a přitažené za vlasy a chlupy z mé buchtičky xD

82 Matýsek Matýsek | Web | 14. august 2017 at 10:16 | React

Zajímavý článek - píšeš to z pohledu kritického čtenáře. Mě to třeba moc nevadí; protože blogy ani stránky, které se mi nelíbí, nečtu; youtubery, jejichž příběhy mi nic nedávají, nesleduju...

Tohle se dá řešit křížkem v rohu obrazovky. Bohužel jsou záležitosti politické, které ovlivní nás všechny. A jak se tak dívám na některé diskutery v článcích a na facebooku (skupiny nebudu jmenovat), všímám si, že někteří na mnoho nadávají (třeba na EU), ale konstruktivní kritiku (aby zvážili přínos jejich tvrzení) nikdy neposkládají. A když se někdo proti vymezí a argumentuješ, dostaneš opařeno nadávkama... To vadí mě, například...

83 Já | Web | 14. august 2017 at 17:14 | React

[77]: Také moc dobrý příklad. :))

[78]: Ano... :// Je jich skutečně dost. Někteří youtubeři to bohužel podporují tím, že ve svých videích tyto fanfikce čtou.

[80]: Tak zase Úlovky neprezentují zrovna moc objektivně tvorbu lidí na Wattpadu. A není moc dobré si vytvářet názor na základě jejich příspěvků. Každopádně je smutnou pravdou, že ta horší tvorba na Wattpadu je mnohem více rozšířená.

[81]: Nevím kdo seš, takže neměj strach, bejbe. xD

[82]: Díky za názor. :)) Já jsem si třeba řekla, že na blog politiku tahat nebudu, snažím se sem psát spíš humorné a jednoduché články. Ale kdybych už měla potřebu něco napsat, jistě bych psala i o tom, co zmiňuješ.

Největší lahůdkou jsou samozřejmě komentáře na Novinkách. xD Problém je, že takoví lidé, co tam diskutují o tom, jaká je EU zlo a jak všichni ukřivďují Putinovi a dalším nebohým lidem, kteří vlastně vůbec za nic nemůžou, tak i takoví lidé mohou volit. Vadí mi to, vadí mi, jak moc jsou ovlivnitelní, ačkoliv v Čechách žije spoustu Ukrajinců, kteří zkrátka nemají důvod lhát o tamnější situaci. Každopádně s takovými lidmi se do diskusí raději nepouštím. Většinou to nemá smysl, jejich názor je pro ně ten nejlepší a jediný možný, zatímco jejich odpůrci jsou banderovci, sluníčkáři, pražská kavárna a proamerické socky podplacené Kalouskem. xD

84 Lotty Lytton Lotty Lytton | Web | Tuesday at 9:24 | React

Vidím, že jsi ve stejné skupině jako já :D

85 Sayuri Sayuri | Email | Web | Tuesday at 9:32 | React

Pekný článok, v mnohom súhlasím. Ja osobne ak píšem nejakú kritiku, snažím sa písať pekne a za účelom, aby som človeku pomohla sa zlepšiť a upozornila ho na chyby, ktoré on možno prehliadol a nie za úmyslom hejtu alebo podobne. Dej nejako nekomentujem, či je rýchly alebo tak, pretože si myslím, že hoc čitateľ nevie, prečo dej taký je tak autor na to má asi dôvod, čo možno aj vysvetlí v nejakej časti alebo na konci príbehu.
Ja na wattpade čítam len FF na Harryho Pottera, ktoré mi prídu dobre spracované. Sama som napísala dve. Iné FF moc nečítam, pretože mi prídu pritiahnuté za vlasy a často sú totálne nereálne. A o tých erotických scénkach 12 ročných autoriek ani nehovorím.
Ja si tiež po skončení príbehu pýtam názor, a beriem aj kritický aby som sa vedela prípadných chýb vyvarovať u dalších diel.

86 Já | Web | Tuesday at 12:55 | React

[84]: Super. xD

[85]: Díky za názor. :)) Já mám taky ráda HP ff, u nich je taková větší pravděpodobnost, že budou kvalitně napsané, narozdíl od fanfikcí na osobnosti, kde to zpracování často bohužel dost pokulhává. ://

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.